EVENTMARKETING | DOELGROEP KINDEREN

Binnenkort komt de Eventbranche met 20 ontwikkelingen en trends die invloed gaan hebben op eventmarketing en live communicatie in 2018. De eerste trend die ze ook online bespreken is, zijn, kinderen. Kinderen als doelgroep van eventmarketing, als bezoeker van events waar merken tot leven komen…

Kinderen? Jazeker, en dan niet als acteur of entertainment tijdens uw evenement, maar als doelgroep, als gast. En nee, ook niet als onderdeel van het in Amerika oh zo populaire familieprogramma op en rondom business events, maar kinderen als de afgebakende doelgroep.

Het biedt de ongekende mogelijkheid om zonder al te veel of te overdreven promo de volgende klantrelatie aan u te binden, uw maatschappelijk betrokken hoofdstuk invulling te geven, uw imago een boost te geven, etc etc. Met het succes van evenementen als Shell’s Generation Discover Festival, Albert Heijn Buitendag of de diverse voorbeelden uit de overheidssector, congressen waar jongeren een ander geluid lieten horen, durven we in 2018 te gaan plannen: kinderen en de jeugd in de breedste zin als doelgroep van zakelijke eventmarketing en live communicatie.

Twee voorbeelden, waarbij het merk in beide gevallen zelf een tikkeltje naar de achtergrond verschuift (binnenkort meer over de trends Logoless en Contra Eventmarketing, die haar volledig op aansluiten) en dat waar het als bedrijf voor staat uitdraagt en laat beleven:

** Shell: Generation Discover Festival

Kinderen werden onder de vlag van Shell (die lang niet overal zichtbaar was) enthousiast gemaakt voor techniek en techniekonderwijs. Daarmee pakte Shell een verantwoordelijkheid die uit een onderzoek naar vorenkwam: de Nederlandse bevolking vindt namelijk dat multinationals bij moeten dragen in het stimuleren van techniek onderwijs. Tegelijkertijd leerden de kinderen over de energie op aarde.

** Albert Heijn: AH Buitendag

Albert Heijn nam complete gezinnen mee naar de boer, daar waar het eten uit de schappen vandaan komt. Op maar liefst 70 locaties werden kleine, zeer toegankelijke events voor families georganiseerd. Tientallen boerenbedrijven, telers en faciliteiten openden op deze Tweede Paasdag speciaal voor de klanten van de retailer de deuren die doorgaans gesloten blijven, deelden hun kennis en eerlijke producten en dat allemaal onder het motto ‘ontdek de smaak van het land’.

 

 

Bron: www.eventbranche.nl