LIVE COMMUNICATIE | WAAROM | ORGANISATIES

Geplaatst op Geplaatst in Nieuws
Live Communicatie.…waarom eigenlijk?

Dat vragen nog te veel organisaties zich af want wij, de eventprofessionals van nu, weten precies wat de waarde kan zijn van een evenementen en wat ze uit een evenement kunnen halen. Wat u erin stopt, kunt u er ook weer uithalen en eigenlijk nog veel meer. Veel organisaties zijn zich niet bewust van het effect dat gecreëerd kan worden met een evenement, en welk resultaat er behaald kan worden.

 

Vaak gooien wij professionals met dure woorden en allerlei begrippen en denken veel organisaties: HUH? De meeste organisaties beseffen nog niet precies wat wij als “eventmanagers” voor hen kunnen betekenen. Of, wat de toegevoegde waarde van een evenement kan zijn voor hun marketing –en communicatiecampagne of strategie. Niet zo gek want “Live Communicatie” en “Eventmarketing” is soms een lastig begrip.

 

Wat is nu die “live communicatie” waar iedereen het over heeft? Heel simpel gezegd: een ouderwets goed feestje, maar dan met een duidelijke strategie. Hierbij worden gasten en opdrachtgever door middel van unieke en inspirerende belevenissen interactief met elkaar verbonden. Hebben we het over “eventmarketing” dan gaat het over het inzetten van een event als marketingtool.

 

Wij, eventprofessionals, gaan dus stuk verder dan alleen een feestje organiseren. Vroeger werden evenementen (toen nog gewoon feesten genoemd) georganiseerd omdat het leuk was voor het personeel of voor relaties. Een jaarlijkse, vooruit soms tweejaarlijkse verplichting. Producten en diensten werden via een beurs verkocht of er werden advertenties in kranten en magazines geplaatst. We kochten wat drank in, bestelden wat snacks of een heel buffet en ja hoor, het jaarlijks feestje was weer georganiseerd.

 

Maar een evenement kost een aardige cent dus waarom zou u een evenement niet zien als investering waar u uiteindelijk (op lange termijn) ook daadwerkelijk resultaat uit haalt?

 

Precies! En hier komen wij om de hoek kijken. Samen met organisaties kijken wij hoe we het beste resultaat uit een evenement kunnen halen. Doordat een evenement heel flexibel is in te delen kan alles, en vaak mag ook alles, mits de juiste vergunningen voorhanden zijn natuurlijk. Zelfs met een klein budget en simpele ideeën kan een evenement zorgen voor grote impact en dit vergroot weer de totaalwaarde van uw organisatie.

 

 

 

Maar wat is die waarde precies? Kijk… en dan moeten organisaties ook verder denken dan alleen maar aan omzet. U kunt waarde van uw organisatie vergroten door bijvoorbeeld het personeel de waardering te geven die ze verdienen. Door ze mee te laten denken over veranderingen. Door naar ze te luisteren en hier actie op te ondernemen. Geef ze een podium en laat zien dat ook zij deel zijn van de organisatie. Zo zorgt u ervoor dat uw personeel nog lang – met hart voor de zaak– voor uw organisatie blijft werken. Maar u zorgt vooral voor groei en verbetering van uw organisatie.

Weten uw relaties wel wat ze voor u betekenen? Ook met een evenement kunt u de waarde van uw klantenbinding vergroten. Betrek ze bij het verbeterproces. Luister naar ze, geef ze de waardering die ze verdienen en laat zien waarom ze zoveel voor u betekenen. Zo zorgt u er voor dat uw relaties ook echt uw relaties blijven voor langere tijd en hierdoor uw organisatie langer blijft bestaan.

Heeft u daarnaast ook eens goed nagedacht over hoe u uw doelgroep kunt bereiken? Bijvoorbeeld door ze naar u toe te halen? Het gaat niet alleen over zenden en uw doelgroep informeren, maar vraag u zelf eens af wat u voor uw doelgroep kunt betekenen. U wilt uw naamsbekendheid vergroten maar welk probleem lost uw dienst of product op voor uw doelgroep? Speelt u hier voldoende op in? Door een evenement te verzorgen laat u uw gasten het product of de dienst ervaren. Geef ze een belevenis. Zo laat u zien, voelen, horen en zelfs proeven waar u voor staat en wat de toegevoegde waarde van uw dienst of product is. Uw klant zal uw product of de dienst zo uit duizenden herkennen. Uiteindelijk zal ook dit tot omzetverhoging leiden.

Bij live communicatie & eventmarketing (dus het inzetten van een event als marketingtool) draait alles om interactie. Verbinding met uw gasten, belevenis en de (blijvende) persoonlijke connectie tussen u en uw gast voor langere termijn. Het is dan ook het perfecte communicatiemiddel om een grote impact te maken.

Genoeg redenen voor organisaties om eens een goed na te denken over de inzet van een evenement als marketing- en communicatiemiddel. Want u bereikt er veel meer mee dan u denkt!

Bent u nieuwsgierig en enthousiast en wilt u weten wat @Noes voor u kan betekenen?

Neem vooral contact met ons op via moreinfo@atnoes.nl of via +31 (0) 6 – 53 93 39 48 of neem een kijkje op onze website www.atnoes.nl voor de verzorging van een event waar doelstellingen en een meetbaar resultaat centraal staan.